Dom / Blogi i Posty

Blogi i posty

Wpływ COVID-19 na przemysł opakowań

Wpływ COVID-19 na przemysł opakowań

Każda branża, w tym opakowaniowa, doświadczyła wpływu COVID-19. Od odwoływania wydarzeń po niedobory dostaw spowodowane rygorystycznymi lockdownami – widzieliśmy to wszystko. Ale w jakim stopniu wpłynęło to na branżę opakowań? Pan Pankaj Poddar, CEO Cosmo Films , w wywiadzie dla Brands & Leaders powiedział: „Przemysł opakowaniowy powinien być w lepszej pozycji, aby poradzić sobie z tym kryzysem, choć również zmaga się z wieloma wyzwaniami, takimi jak rosnące koszty, popyt pochodzący tylko z kilku sektorów, co wywiera presję na ceny, problemy z siłą roboczą oraz inne wyzwania operacyjne”.

Podobnie jak moneta, każda sytuacja ma dwie strony, tak samo jest i w tym przypadku. W związku z tym, że ludzie bardziej niż kiedykolwiek dbają o swoje zdrowie, branża odnotowała gwałtowny wzrost zapotrzebowania na pakowane produkty. Wcześniej dodatkowe opakowania dla produktów spożywczych, takich jak świeże warzywa i owoce, były uznawane za marnotrawstwo, teraz stały się preferowane. Można znaleźć wiele więcej takich przykładów. Przyjrzyjmy się, jak COVID-19 wpłynął na odporną branżę opakowań.

Odporność

Przemysł opakowaniowy ma szerokie zastosowanie i funkcje na stosunkowo dojrzałym rynku. Skorzystał na powiązaniach z produktami farmaceutycznymi i spożywczymi, które są niezbędne. Produkty te odnotowały rosnący popyt z powodu COVID-19. Zaobserwowano wyższe zapotrzebowanie na materiały opakowaniowe, szczególnie na opakowania gotowe do sprzedaży, aby uzupełnić półki sklepów spożywczych.

Również, w obliczu chmur niepewności, inwestorzy zwrócili się ku kluczowym branżom, w tym przemysłowi opakowaniowemu.

Wysokie zapotrzebowanie ze strony sklepów fizycznych i e-commerce

Opakowania, które wcześniej uważano za dodatkowy koszt (np. dla świeżych owoców i warzyw), stały się teraz priorytetowe. Plastik jest szeroko stosowany w przemyśle medycznym, ponieważ jest bezpieczny i przystępny cenowo. Zapobiega rozprzestrzenianiu się chorób i eliminuje ryzyko niepożądanych reakcji powodujących psucie się produktów. Te cechy pomogły sklepom spożywczym poradzić sobie z rygorystycznymi lockdownami, zapewniając dłuższy okres przydatności produktów do spożycia.

Inną branżą generującą wysokie zapotrzebowanie na opakowania jest handel detaliczny e-Commerce. Surowe środki, takie jak lockdown i dystans społeczny, zmusiły zarówno sprzedawców, jak i kupujących do przejścia na tryb online. Zwiększyło to ich zależność od branży e-Commerce. W tym przypadku zapotrzebowanie na opakowania jest znacznie wyższe niż w sklepach stacjonarnych, aby zapewnić bezpieczeństwo podczas transportu. Z uwagi na te czynniki zarówno sklepy stacjonarne, jak i internetowe odnotowały drastyczny wzrost zapotrzebowania na materiały opakowaniowe.

Problemy związane ze zrównoważonym rozwojem

Chociaż było wiele protestów przeciwko plastikom, zdajemy sobie teraz sprawę, że nie można całkowicie zrezygnować z użycia plastiku. Wręcz przeciwnie, jego zapotrzebowanie wciąż rośnie.

Mówiąc o zrównoważonym rozwoju, plastikowe folie i opakowania mają mniejszy ślad węglowy w porównaniu z jakimkolwiek innym substytutem. Podłoża takie jak BOPP można poddawać recyklingowi wielokrotnie i w niskiej temperaturze. Jego cechy, takie jak racjonalizacja materiałów, niskie zapotrzebowanie na energię podczas produkcji oraz wysoka trwałość, kontrolują wzorce konsumpcji zarówno producentów, jak i użytkowników.

Dobrobyt dla Małych Przedsiębiorstw Opakowaniowych

Wiele małych firm w branży opakowań często znajduje się na skraju zamknięcia. Jednak wysoki popyt spowodowany przez COVID zmienił tę sytuację. Małe firmy wróciły na rynek i mogą patrzeć w przyszłość z nadzieją na zrównoważony rozwój. Dzieje się tak, ponieważ konsumenci obecnie wolą kupować produkty zapakowane ze względu na obawy zdrowotne. Przewiduje się, że ta zmiana w nawykach zakupowych utrzyma się nawet po ustąpieniu wirusa.

Pokonywanie wyzwań produkcyjnych

Podejrzewano, że przemysł opakowaniowy może nie być w stanie uniknąć trudności pomimo rosnącego popytu. Lockdown i normy dotyczące dystansu społecznego stanowiły wyzwania w procesie produkcji. Jednakże inteligentne przedsiębiorstwa udowodniły coś innego, odpowiadając zdecydowanie na sytuację i wznawiając działalność z zachowaniem środków ostrożności. W miejscu pracy przestrzegano surowego dystansu społecznego oraz innych środków. Chociaż skutków nie dało się całkowicie wyeliminować, większość graczy działała na poziomie 50-60% wydajności, aby zapewnić płynność łańcucha dostaw.

Konkluzja

Trudne czasy nie definiują Cię, lecz na nowo kształtują! W Cosmo Films, największym dostawcy folii specjalistycznych na świecie, kontynuowaliśmy obsługę naszych klientów, jednocześnie dbając o bezpieczeństwo pracowników podczas pandemii. Innowacja zawsze była naszym priorytetem i nie uległa żadnym kompromisom z powodu COVID-19. „W ramach naszej mapy drogowej R&D pracujemy nad kilkoma nowymi technologiami, w tym inteligentnymi rozwiązaniami opakowaniowymi, materiałami biodegradowalnymi oraz foliami do bezpośredniego druku termicznego” – mówi Pan Pankaj Poddar (CEO, Cosmo Films) . Niedawno wprowadziliśmy zupełnie nową Folie BOPP przeciwmgielne , a także aktywnie uczestniczymy w różnych działaniach CSR poprzez naszą filantropijną organizację, Cosmo Foundation, aby wprowadzać zmiany w społeczeństwie.

Chętnie Cię wysłuchamy!

Skontaktuj się.



OR


Contact Icon