Chętnie Cię wysłuchamy!
Skontaktuj się.
W ciągu ostatnich kilku lat produkty zrównoważone stały się najwyższym priorytetem dla konsumentów. Ogromny wzrost świadomości konsumentów na temat zrównoważonego rozwoju oraz częste rozmowy na temat odpowiedzialności społecznej skłoniły właścicieli marek do rezygnacji z tradycyjnych metod pakowania. Globalna tendencja do redukcji negatywnego wpływu opakowań na środowisko, w połączeniu z innowacjami technologicznymi, zmusiła marki do ograniczenia zużycia materiałów, stosowania materiałów nadających się do recyklingu w opakowaniach oraz rozwijania wykorzystania innych zrównoważonych materiałów. Elastyczne opakowania powstały z pilnej potrzeby rozwiązania problemów środowiskowych i ograniczenia odpadów, przy jednoczesnym zachowaniu funkcji tradycyjnych opakowań. Według raportu „The Future of Flexible Packaging to 2022”, elastyczne opakowania sales were valued at $219.5 billion in 2016, and were predicted to reach $282.6 billion by 2022. The figures do not come as a surprise given that today flexible packaging is widely preferred in consumer and electronic goods to cosmetics and pharmaceutical industries.
Elastyczne opakowania wykorzystują najlepsze cechy folii, papieru i folii aluminiowej, umożliwiając łatwą zmianę ich kształtu. Elastyczne opakowania to zazwyczaj torby, saszetki, wkładki, uszczelki, rękawy, opakowania kartonowe oraz próbki. Jednakże przemysł opakowaniowy obserwuje wykorzystanie elastycznych opakowań w wielu innowacyjnych formach. Rozwiązania w zakresie elastycznych opakowań obejmują saszetki jednorazowego użytku, a nawet zamki błyskawiczne i zamknięcia wielokrotnego użytku. Oto dlaczego świadomi właściciele marek preferują elastyczne opakowania:
Pomimo wielu zalet, jakie oferuje elastyczne opakowanie, istnieje również kilka wyzwań. Często recyklingowany plastik jest rozważany jako surowiec do produkcji elastycznych opakowań. Choć sam pomysł jest świetny, recyklingowany plastik może przenosić zapachy, które ostatecznie wpłyną na produkt. Dlatego konieczne są dalsze badania i rozwój w dziedzinie elastyczne opakowania aby uczynić ją jeszcze bardziej zrównoważoną. Kolejnym dużym wyzwaniem w korzystaniu z elastycznych opakowań jest edukacja konsumentów. Chociaż prawdą jest, że konsumenci coraz częściej wymagają bardziej zrównoważonych rozwiązań opakowaniowych, trudno stwierdzić, czy rzeczywiście potrafią odróżnić opakowania zrównoważone od niezrównoważonych. Gdy produkty znajdują się na półce, to ostatecznie wizualny wygląd i atrakcyjność na półce, a nie korzyści dla środowiska, decydują o ich sprzedaży. Dlatego konieczne jest podjęcie wielu działań w celu zwiększenia świadomości konsumentów.
Nie ma wątpliwości, że elastyczne opakowania jest obecnie najbardziej pożądanym rodzajem opakowania przez marki. Są trwałe, oferują doskonałą zadrukowalność i estetykę, a przede wszystkim zużywają mniej zasobów i obniżają koszty produkcji. Opakowania elastyczne nie tylko pomagają markom jasno określić swoje stanowisko w kwestii zrównoważonego rozwoju, ale również edukują konsumentów, aby ponownie używali i poddawali recyklingowi tam, gdzie to możliwe – co stanowi ogromny krok w kierunku bardziej zrównoważonego stylu życia.
Wyróżniony post
Chętnie Cię wysłuchamy!
Skontaktuj się.